Voor de komende winter hebben we een selectie van de Fristads jassen in een pre-order actie gezet!

Dit zijn de 5 grootste voordelen van promotiekleding voor bedrijven

Promotiekleding kan voor een hoop verschillende doeleindes gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan beurzen, open dagen, evenementen en in winkels of pop-up shops en stands. Daarnaast zijn er ook bedrijven die promotiekleding inzetten als werkkleding. Hoe je deze kleding ook gebruikt, je kunt er een hoop voordelen uithalen als bedrijf. Door de kleding in jouw huisstijl te laten maken en te bedrukken met jouw logo kun je jouw bedrijf er immers mee promoten. Ben je benieuwd op wat voor manieren je promotiekleding kunt inzetten en wat het oplevert? In deze blog zetten we de 5 grootste voordelen van promotiekleding voor bedrijven voor je op een rij!

1. Je bedrijfsnaam is overal te zien

Een van de grootste voordelen van promotiekleding is dat het de zichtbaarheid van je bedrijf vergroot. Overal waar jouw personeel de kleding draagt, zien mensen de naam en beeldmerken van jouw organisatie. Die zichtbaarheid zorgt op zijn beurt weer voor meer naamsbekendheid, aangezien mensen jouw bedrijfsnaam regelmatig tegenkomen. Hierdoor gaan ze je onbewust meer vertrouwen, aangezien je naam zo vaak voorbij komt. Of je personeel nu bezig is op een beurs, een evenement, een externe werklocatie of ze gaan gewoon nog even boodschappen doen meteen na het werk, dankzij de promotiekleding krijgt jouw bedrijf extra aandacht en zichtbaarheid.

2. Goed voor het teamgevoel

Een ander voorbeeld van de voordelen van stijlvolle en leuke promotiekleding, is dat het bijdraagt aan een positief teamgevoel onder je werknemers. Het dragen van dezelfde kleding zorgt voor een gevoel van samenhorigheid, zeker als je bijvoorbeeld op een teamuitje of evenement bent met je medewerkers. Het leidt er vaak toe dat collega’s zich meer verbonden voelen met elkaar en met het bedrijf. Als jouw personeel een hecht team vormt, zullen klanten dat ook zeker opmerken, waardoor jouw bedrijf of merk weer een betere naam krijgt. Je kunt ervoor kiezen om promotiekleding ook aan klanten te gaan verkopen als een soort merchandise. Op die manier verhoog je ook de klantloyaliteit, aangezien het dragen van een merknaam een duidelijke statement is!

3. Speel in op actualiteiten met promotiekleding

Een van de grootste voordelen van promotiekleding is dat je makkelijk kunt inspelen op actualiteiten. Denk bijvoorbeeld aan het EK of WK, dan zou je kunnen kiezen voor kleding met oranje erin of met het symbool van het Nederlands Elftal. Daarnaast kun je met promotiekleding inspelen op feestdagen, zoals Kerst, Oud en Nieuw, Pasen, enzovoorts. Dat is natuurlijk nog veel leuker dan het hele jaar door dezelfde kleding gebruiken. Ga je jaarlijks naar een bepaald evenement of een grote beurs met jouw bedrijf? Dan is het ook wel de moeite waard om hier speciale kleding voor te laten maken, om extra op te vallen.

4. Een professionele uitstraling

Promotiekleding zorgt voor een professionele uitstraling van jouw organisatie en team. De eerste indruk die een (potentiële) klant van jouw bedrijf krijgt, is erg belangrijk. Je wil dus meteen professionaliteit en betrouwbaarheid uitstralen, al op het eerste gezicht. Als mensen naar een evenement of beurs gaan en ze willen meer weten over jouw bedrijf, dan is het natuurlijk wel prettig als ze precies weten wie ze aan kunnen spreken met vragen. Draagt het hele team dezelfde promotiekleding, dan is het meteen duidelijk bij wie ze moeten zijn. Zo kom je als organisatie meteen erg professioneel over!

5. Een van de grootste voordelen van promotiekleding: Het versterkt je merkidentiteit

Ten slotte versterk je met behulp van promotiekleding de identiteit van je bedrijf en merk. Dit is niet alleen relevant als jij bijvoorbeeld een modemerk of een telefoonmerk bent. Het gaat er steeds meer naartoe dat ieder bedrijf een soort merk wordt, zeker sinds de komst van employer branding. Zo laat je als onderneming duidelijk zien waar je voor staat en wat je visie is. Dat is erg belangrijk als je graag jonge klanten of werknemers aan wil trekken. De jongere generatie wil namelijk weten wat jij als bedrijf doet om bij te dragen aan sociale kwesties in de maatschappij, niet alleen wat je verkoopt 😉

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×