Voor de komende winter hebben we een selectie van de Fristads jassen in een pre-order actie gezet!

Dit zijn de kleurentrends voor 2025 volgens experts!

Ieder jaar bepalen kleurexperts wat de kleurentrends worden voor het volgende jaar. Dit doen ze natuurlijk niet door simpelweg kleuren te kiezen die ze mooi vinden, er zit een hele filosofie achter iedere kleur die de experts kiezen. Dit kan te maken hebben met gebeurtenissen in de wereld, innovaties en nieuwe ideeën, onderwerpen die spelen in de maatschappij, enzovoorts. We maken als mensheid veel veranderingen door, daarom zijn de kleurentrends ieder jaar weer heel anders. Onlangs maakten experts de kleurentrends voor 2025 al bekend. Die gaan we hieronder voor je op een rij zetten en we vertellen je hoe je ze kunt verwerken in jouw bedrijfskleding!

Ray Flower: Voor de mensen die graag opvallen

De inspiratie voor deze kleurentrend haalde kleurexpert Coloro bij een ontwerper die zonnebloemen gebruikt om kleurstof te maken. Het is een levendige gele tint die staat voor optimisme en positiviteit. Daarnaast verwijst de kleur naar het groeiende belang van duurzaamheid in onze maatschappij en de rol die de natuur hierin speelt. Het is een gewaagde kleur waarmee je zeker op zult vallen. Is geel één van jouw bedrijfskleuren of past Ray Flower goed bij jouw huisstijl? Dan is dit een goede manier om jouw merk of bedrijf meer op te laten vallen en meer positiviteit uit te laten stralen.

Aquatic Awe: De kleur van vooruitgang en innovatie

Deze kleur is een mix van inspiratie uit de natuur en de digitale wereld. De kleur is duidelijk een representatie van het onderwater leven en alle ecosystemen die we hier vinden. Ook Aquatic Awe staat dus in verbinding met duurzaamheid en meer bewustzijn voor de natuur. Aan de andere kant geeft het technologische innovaties weer en verwijst het naar de digitale verbinding. De overeenkomst tussen die twee dingen is dat ze beiden vaak ontastbaar aanvoelen. De kleur geeft dus ook een dromerig en fantasierijk gevoel. Het is een rustgevende kleur die een gevoel oproept van betrouwbaarheid en vooruitgang. Ideaal voor bedrijven die zich veel bezighouden met de nieuwste technieken en die graag betrouwbaarheid uit willen stralen. Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die zich bezighouden met het ontwikkelen met AI!

Future Dusk: Mix van stabiliteit en nieuwe creaties

Het lijkt misschien een wel erg donkere kleur vergeleken met de rest uit de lijst, maar meer sombere tinten zijn in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Future Dusk is echter niet alleen een donkere kleur. Hij is mysterieus en intrigerend en haakt in op de huidige overgangstijd. Deze blauwe tint wekt een gevoel van vertrouwen en stabiliteit op. Hij maakt het niet mooier dan het is, maar is open en transparant. Het beetje violet dat erin zit wijst daarentegen juist op nieuwe creaties en veranderingen die ons naar de toekomst brengen. Dit maakt Future Dusk ook ideaal voor tech-bedrijven die zich bezighouden met de nieuwste technologieën, maar die tegelijkertijd wil uitstralen dat ze geen onnodige risico’s nemen.

Sunset Coral: Omarm ontspanning en vrije tijd

Deze kleur geeft je echt een vakantiegevoel. Het doet denken aan ontspanning, dagjes weg met vrienden of familie of lekker op vakantie gaan naar onbekende bestemmingen. Dit sluit goed aan bij het steeds groter wordende belang dat de samenleving heeft bij een gezonde werk-privé balans. Je hoeft niet altijd maar bezig te zijn, soms is het ook goed om even rust te pakken en tot jezelf te komen. Sunset Coral moedigt je aan om te genieten van de simpele dingen in het leven en even niet bezig te zijn met productiviteit of ambitie. Dit maakt het een ideale huisstijlkleur voor bedrijven in de vrije tijd- of toerismesector!

Transcendent Pink: Een kleur die altijd geschikt is

Het klinkt misschien als een erg felle kleur, maar dat valt toch wel mee. Transcendent Pink neigt meer naar oudroze, met een aardse uitstraling. Het is een kleur die eigenlijk voor iedereen geschikt is, ongeacht je leeftijd of gender. Het is stabiel en betrouwbaar, valt niet per se heel erg op. Je zou kunnen zeggen dat het een bescheiden kleur is. Het maakt niet uit welk seizoen het is, welke tijd van de dag of voor welke gelegenheid jij je klaarmaakt, deze kleur is altijd een veilige keuze. Voor bedrijven geldt dit dus ook. Heb jij het gevoel dat deze kleur bij jou bedrijf past? Dan kun je hem altijd verwerken in je huisstijl en bedrijfskleding 😉

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×