Voor de komende winter hebben we een selectie van de Fristads jassen in een pre-order actie gezet!
De herfst is weer begonnen en dus gaan veel bedrijven alweer op zoek naar geschikte relatiegeschenken om tegen het einde van het jaar weg te geven. Er is vandaag de dag een hoop keuze als je op zoek gaat naar een geschikt geschenk voor jouw zakelijke relaties, maar je wil natuurlijk wel het liefst kiezen voor een geschenk dat past bij de uitstraling en missie van je bedrijf. Als je met jouw bedrijf pleit voor duurzaamheid, is het niet helemaal logisch als jij jouw (potentiële) klanten en leveranciers bijvoorbeeld wegwerpartikelen als relatiegeschenk geeft. Aangezien veel bedrijven momenteel met duurzaamheid bezig zijn, zien we dan ook dat dit een grote trend is op het gebied van relatiegeschenken dit jaar. Daarnaast heeft de digitalisering steeds meer invloed op wat bedrijven hun relaties cadeau doen. In dit artikel vertellen we je meer over deze nieuwe trends voor relatiegeschenken in 2024!
Duurzaamheid staat al een aantal jaar in de spotlight. Niet alleen voor bedrijven, maar ook voor de overheid en consumenten. Het is dus zeker wel meer dan een trend, maar op het gebied van relatiegeschenken begint het nu pas echt naar voren te komen. Pennen en notitieboekjes zijn altijd populaire geschenken geweest, ook voor op beurzen. Maar bedrijven kiezen steeds minder voor plastic pennen en papieren boekjes. Dit is ook logisch, want er zijn de afgelopen jaren een hoop alternatieven op de markt gekomen. Denk bijvoorbeeld aan pennen van bamboe en herschrijfbare notitieboekjes van steenpapier. Bedrijven doen er steeds meer moeite voor om via hun relatiegeschenken te laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn. Erg verstandig ook, want met de komst van Gen Z op de arbeidsmarkt krijgen bedrijven die niet met duurzaamheid bezig zijn het steeds lastiger. De nieuwe generatie is hier over het algemeen namelijk zeer bewust mee bezig en wil niet werken voor of kopen van een organisatie die niet bezig is met hun ecologische voetafdruk.
Sinds de coronacrisis zijn we steeds meer digitaal gaan doen. We hadden natuurlijk ook niet echt een keuze in die tijd. Gelukkig is de noodgedwongen digitalisering voor een groot deel blijven hangen, omdat we met z’n allen merkten dat dit goed werkte. Dit zie je komend jaar ook terug op het gebied van relatiegeschenken in de vorm van virtuele cadeaus. Denk bijvoorbeeld aan waardevolle online cursussen, e-books, of een digitale tegoedbon. Zakelijke relaties zijn hier vaak net zo blij mee en het scheelt je als bedrijf een hoop uitdagingen op het gebied van verzending en opslag van de geschenken. En het is ten slotte erg duurzaam, want er hoeven geen materialen voor gebruikt te worden!
Als je er de tijd voor hebt en dit te doen is met het aantal zakelijke relaties die je een geschenk wil sturen, kun je het beste gaan voor een persoonlijk cadeau voor iedere relatie. Iedereen hetzelfde geschenk geven is natuurlijk het makkelijkst voor jou, maar uit een persoonlijk geschenk blijkt nog veel meer waardering. Je laat immers zien dat je de moeite hebt gedaan om te bedenken wat jouw klant, leverancier of zakenpartner leuk vindt en waar hij of zij iets aan heeft. Vind je het lastig om een persoonlijk geschenk te kiezen omdat je sommige relaties niet goed genoeg kent? Dan kun je er ook voor kiezen om een persoonlijk kaartje bij het geschenk te doen. Zo zorg je er toch voor dat het niet te generiek voelt 😉
Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser